Archive for September, 2009

PAtah tumbuh hilang berganti

Ewah..lebatnye tajuk..sebenarnya nak memberi kabar berita bahawa hp yang saya hanya dapat pegang selama 1 tahun 4 bulan akhirnya hilang dari genggaman. Dah la kredit masih banyak. Dah la tak mengambil pelajaran dari kesilapan seupaya buat back up numbers dalam tu. Dah la hilang dengan pouch dia skali. Dah la SUSAH GILER NAK BELI HP TU DULU..Serius. Hadiah tu dapat masa harijadi saya. Uhuhu. Sedih sedih. Saya belum buat report polis lagi. Sekarang saya hanya mampu berdoa supaya pencuri tu dilembutkan hati nak pulangkan balik. Denial state again..Depress saya dibuatnya. Sedih la. Walaupun memang berniat nak beli baru, tapi tak de lah sampai hilang. Merajuk betul hp tu dengan saya ye. Huhuhuhu..I will miss u honey bunny ice tea..

nokia-n3110-classicsaje tayang besar2..wlaaupun ia adalah sehelai hp sedikit kuno…tetapi fungsi dia sudah seperti blackberry buat saya..oh ok amat lebai..pokoknya ia adalah hp yang baik dan malang mendapat tuan seperti saya..=(

Advertisements

I’m going home

Yup as the title above i’m going home from 4th october till 18 october iAllah. how cool is that. having 2 weeks of holiday and raya means a lot to me. I will really really use this holiday wisely. Lots of visiting family here and there. Lots of catching up with my old friends and cousins. But unfortunately there isn’t any wedding reception during that time. All my friends wedding are going to be in december. Alaaa..Paan, Syahid, Faiz, Mamat..oohh i;m going to miss the whole fun.

Oh, and next week just before going back home, i have to complete my exam first. My examiner is going to be Dr Hendro Wartatmo.Oh God, I’m so scared. The Dr is very nice according to lots of people, but still, i have to study fir my exam..Oh God, Please help me. Tolongla kasi soalan senang2. Maju sekali je. Lepas tu boleh balik dengan riang gembira, sambil kumpul duit raya lagi.hahahaha.ok terserlah sifat mata duitan saya.hehehe..weight-loss-surgery

Anyhow my point is i wanna go home, and i’m so not care of my exam.(denial state)..=p And after that i’m free of surgery. Bye bye surgery..see you in housemanship..hahaha.


Raya hari ke-3

Hari ini Raya ke-3. Masak Laksa Johor. Dan seperti hari hari sbelumnya, sesi masak memasak di Rumah Kuden. Untuk pertama tama kalinya saya masak laksa ni. Ambil resipi dari Mesra Resipi dan Resipi Atikah. Maka menjadi lah Laksa Johor. Hahaha. BAngga kejap sebab berjaya. Haha, kira boleh mengaku lah ada darah Johor (dari belah ayah). Uniknya Laksa Johor ni sebab makan dengan mi spaghetti dan bukannya Mi Laksa yang dari tepung beras tu. Mungkin sebab Johor sudah dari dulu dikenal sebagai Bandar Moden kot.huhu. Dan sepatutnya kena pakai ikan kembung atau ikan tenggiri. Memandangkan ikan sadin banyak di simpanan, maka saya menggantikannya dengan ikan sadin. Senang tak yah cuci dan rebus.hehehe.

laksajohorNi gambar hiasan je. gambar sebenar tak ambil pulak tadi.Resipi sila ambil di Mesra Resipi. Atau kalau anda bernasib baik dan rajin, langsung aja ke  restoran tanya tukang masak tu caner nak masak dia.

Banyak juga masak tadi, bajet untuk 11 orang 1 peket setengah spaghetti, eh malah jadi 2 peket setengah. Tu pun untuk malam beli lagi 2 peket. haha. sudah sudah la tu. Mari ber gym ya lepas ni. buat sia2 je turun 3 kilo puasa.hahahaha.

Sebenarnya ni semua idea Atikah, tiba2 nak dijadikan cerita, travel yang bawa dia ke Banyumas dtg sejam awal. Adoii, kempunan giler Atikah nk makan. Padahal semua dah siap dah, tinggal nak makan je.  Tapi sudah ku packing kan ke Guna untuk Atikah supaya dia tak kempunan. uhuhu. Hopefully dia dapat makan.

p/s : Lain kali kita masak lagi ye. =p

Awesome Raya 2009

This raya, we batch 2005, celebrate it in Yogya, but hey it wasn’t that bad.As a matter of fact, it was awesome. Thanks to all members of batch 2005, you guys are a tremendous company. I myself had been appointed by my batch to be the chief of Chefs. Seriously I can’t do all the main dishes by myself. For Rendang, I was helped by lots of people, che pah, azra, belle, anep (quality control) and so much more ( sorry I can’t list all of you guys name). Lodeh was helped by Pong..Kuah kacang was helped by Aziz..Aziz was the chef for Kuah kacang.haha..now he knows how easy to make Sambal..haha that’s what he said.Sape kata susah..hahaha=p.Ketupat was by lots of people, but the chief is Amir. Lemang was by Maya dkk. Ok la..let’s do less typing and see more pictures from Anep Ipin who had been such a great photographer that day.

Eid Celebration 2009

Venue: G16 Pogung Kidul

Host :Kuden dkk

Time: From Eid Eve until err now(hahaha)

Menu: Rendang Ayam, Lodeh, Kuah kacang, Ayam Tandoori, Ketupat, Lemang, Sambal Ikan bilis.And not to forget..Kuih Raya

Dress: Baju Melayu dan baju kurung

Guests: All members of batch 2005

Kuden

Kuden the great host.Thanxxx

Kjim

K.jim who came all the way from Klaten by bus

geng buat ketupat

Buat ketupat.=)

rendang the making

Rendang in process.

us girls

Us Girls

boys

Boys

2005 Us batch 2005..

Raya I will hardly forget in Jogja. But I think it will be more fun if we receive duit raya and jalan raya..heheheh


p/s: Next year we have to do this again ok guys..hehehe

pss: Happy Eid Mubarak to All and Sorry for all my wrongdeeds.